Hürriyet

15 Ağustos 2010 Pazar

Vın Turizm

Yolculuk başlıyor
İster istemez heyecanlıyım.
Vın Turizmin Zırt yolcuları olarak ana kız yollara dizildik.
Evimize yakın yerden minibüse bindik ve otogara geldik.
Yerimizi onaylatmak için, içeri girdim görevliye biletimi uzattım onaylarmısınız lütfen kontrol edip dedim.
Genç adam yüzüme baktı, aldı bileti ve sağ kolunun dirsek kısmı ile bana gülümseyerek bilete sözde mühür bastı.
Artık uçarak gideriz herhalde dedim ,şaşırdım çünkü demekki Vın Turizm sistemi değişmiş.
Her neyse bagajı vermek için muavine yöneldim o başka arkadaşın geleceğini söyledi genç bir çocukcağız birazdan otobüste dağıtacağı çay,kek vs ikramları taşıyor ve yürürken hemen döneceğim kusura bakmayın diyordu.
Biraz önce ki beye Marmaris değil mi dedim
Cevap :Aynen
Net ve öz
Anneme döndüm yani bu yolculuk bayağı renkli olacak anlaşılan dedim.
Sonra, bindik otobüse
Amanin otobüsün içi son derece modern tv sistemi ile döşenmiş. Bayıldım bayıldım ben küçükken neredeydiniz.
Anneme dua ederken ben tv yi çözmeye çalışıyorum kanallar arasında gezerken birden zart kanalın sanki amazon ormanlarında kalmış tipleri gibi yarışan program çıkar çıkmaz annemden keskin bir ses geldi.
“dur dur burada kalsın” dua mua yarım tabi.
Gülüyorum ,sonra fırça yiyorum.
Ben geniş aile dizisine takıldım gülmeye ihtiyacım var.
İşin en güzel yanı, o tv dan yolu da görebiliyorsunuz kaptan gibi.
Mola yerine varmadan herkes ramazan muhabbetine girmiş.
Muavin olur mu böyle oruçsuz vs muhabbeti yapılıyor.
Cennet cehennem çok şükür tasnif ediliyoruz eylemlerimize göre.
Susurluk da gece yarısı bir domates üstü kaşarlı çorba alıyorum günlerdir gözlerime uğramamış beni unutmuş uyku mahmurluğu ve ayaklarımda şişkince bir ızdırap ile yola devam.
Sabah hiç uyumadan Marmaris deyiz
Aman ne sıcak derken genç muavin gelip kurcalayarak tepemdeki klimayı “gece soğuk gündüz sıcak bir çalışmadı şu klima değimli artık bunu da anılarınızda yazarsınız”diyor
!
Bir dakika dostum diyeceğim sen benim anılarımı veya yaşadıklarımı kalemleştirdiğimi nereden biliyorsun?
!
Hakikaten ilginç yolculuk
Sıcaklığı
Kalabalığı
Nemi hiç anlatmayayım
Mümkünse tatil için falan es geçin
Marmaris’e yaklaşık sanırım 7 / 8 sene önce gelmiştim . Ama bildiğin İstanbul yani hiç farkı yok
Bina bina bina
Trafik
Aman Allah’ım
Marmaris içlerinden yola devam ederken topçularda yabancı uyruklu arkamda oturan hanım diğer hanımla konuşurken duymuştum ama tam duyamadım anlayamadım kimlik vs ….
Marmaris’in belli bir yerinde jandarma otobüsü durduruyor tıpkı Gümülcüne veya Habur hudut kapısı gibi tek tek ama tek tek yüzlerinize bakılarak nüfus cüzdanlarınız toplanıyor,içeri gidip araştırması yapıldıktan sonra geri iade edilecekler ediliyor.
Tamam güvenlik açısından güzel bir uygulama ama dezavantajı ;
1-Adam araç muayenesi yapamamış olsa orada vergi borcu gibi gözüktüğünden fişli olacak dolayısı ile o otobüsten inmek durumunda kalabilir.
2-Uçaklarda da bu uygulanıyor mu ?
3-Kendi topraklarımda (yoksa Marmaris ve Fethiye hakikaten yaban ellerde mi ? ) ne sorgusu bu.
Ben, kendi kendime konuşurken annem sus diyor
Arkadan bir yolcu epeydir başladı bu uygulama diyor.
Ben, kendi kendime konuşuyorum.
Jandarmayı geçtikten sonra otogara gelmeden genç muavin soruyor “var mı ….?” Duyamadığım için soruyorum
Neresi _
-Yok abla siz orada inmezsiniz siz de o tip yok
Efendim. Sen söyle de ben de bileyim ne tipi olduğumu
Askeriyenin kampıymış meğerse
Diyorum ya ilginç yolculuk( benim her yolculuğum gibi)
Marmaris otogarına yeni bineceğimiz araca gitmek için yol alıyoruz hakikaten inanılmaz bir trafik çekilecek gibi değil sabah 10 a var yok düşünün.
Neyse biz bizi yerimize ulaştıracak minibüse atlayıveriyoruz….
Datça yol ayrımında Orhaneli ‘ye doğru ilerliyoruz.
Hıım diyorum Orhan’ı görünce güzel yere gidiyoruz anlaşılan.
Yalnız bir tepe bir tepe bitmek bilmiyor
Annem bana kızarak bakmaya başlıyor ve sonunda patlatıyor:
“Çok mu aradın burayı ?”
Deniz deniz diyorsun dağ tepe de işimiz ne ?
Hakikaten bir an sustum ve tereddüte düştüm yani kolay kolay yanılmam bana eşlik edenler hep keyif almışlardır seçtiğim yerlerden ama ilk kez ben de şüphelenmeye başlıyorum
13 saat yolculuk ardından şahin tepesi gibi dağa bayır aşarak bir yere geliyoruz ki
Ama ne …
Annem gülümsüyor
(Arkası yarın / Yoldan biraz önce geldim)

Hiç yorum yok: