Hürriyet

24 Ağustos 2010 Salı

Ey Dost...

Seneler akıp gitmiş
Sular durulmuş,
Diyor ki dost :
“ Seneler beni rahat bırakın” yazını okudum her satırında adeta kendimi buldum. Zihnimi mi okudun. Neden biz böyleyiz. Bir yerlerde kaldık.
Bu yıllardan sıyrılamıyoruz. Neden hasretiz geçen yıllara. Neden sırtımızda taşıyoruz hala.
Nerede eskiler…Özler oldum; eski bir dostu,eski bir sevgiliyi, eski bir komşuyu…Oysa ki onlar değişti. İnsanlar değişti. Bu yaş alımları bizi çarptı mı ? Dostlar değişti yanımıza kar kalan iki, üç vefalı dost varlığı ve kelamı. Bize ne oldu?”

Ey Dost:
Bize bir şey olmadı esasında
Masumduk hepimiz bir oda da bize bırakılan hayallerle yumuk yumuk oynuyorduk safça.
Zamana mı sıkıştık, odadan mı çıkmak istemedik hangisi henüz ben de çözemedim ama her şeye rağmen yitiremediğimiz güzelliklerimizle nefes alıyoruz.
Farkımız bu…Ne mutlu biz ve biz gibi olanlara.
Sen ve ben gibiler
Hala bir denizden umutlu
Papatyadan mutlu
Bizim için hala barış var dünyada, olması gereken o.
Şu an bizim büyüklerimizin bizlere gösterdiği hayat odası içerisindeyiz odanın camı da dışarısı da onların anlattıkları ve bizim küçükken görebildiklerimizle sınırlı.
Nereye bak sak , nereye bir adım atsak oradayız.
Orada, onlardan her şey var. Aradığımız her şey…
Ama kasırga öncesi gibi usul usul karanlıklar çökmeye başlıyor ve camdan görebiliyoruz sinsice inen gölgeleri.
Teknolojinin getirdiği yokluğu.
Tutkunun dansı Tango da değil bu, yalnız çarpışan ruhların son nefesleri.
Ya kapılara ya duvarlara çarpıyoruz
Kapıyı açmaya korkuyoruz
Çünkü bize bu hayat gösterildi ve bu hayatı gerçekten biliyoruz; küçükken bizde içindeydik hayal hiç değildi.
Bu hayallere yazlıklarda ,okul sıralarında,yazlık sinemalarda,ev gezmelerinde; kafanın boş olduğu her an da kendi hayallerini de ekledin.
Ekledik… Ama olmadı. Olmuyor.
Ey
Dost:
Herkes değişti diyorsun, haklısın onlar teknolojiyi çok çabuk kabul edebilenler.
Dikkat et çevrene ; kim en son çıkan telefondan haberdarsa bil ki o en bencil ve günü yaşıyor ana babasının bıraktığı masal odasından çıkalı yıllar olmuş. Değişim kaçınılmaz yalnız… Sen, değişmediğin müddetçe.
Sen, sen olmalısın
Korkma usul usul adımlarını at yarına, geleceğe…
Biliyorum,
Ne doğan güneş eskisi gibi ne yediğin meyva sebzenin tadı bu.
Çocukluğun güzellikleri dantel gibi rüyalarını süslemiyorum biliyorum.
Her şey değişti birtanem.
Değişim dünyanın kaçınılmaz yazgısı.
Yaşlar bahane. Gönlüne ruhuna bak sadece.
Neler ettin neler kattın ömrüne
Kaç kişinin gönlündesin
Düşün (Allah gecinden versin) kendi cenazeni şimdi şu an.Evet evet şu an kimler var. Kimler ağlıyor? Kimler muhabbette ve kimler suskun.Kaç kişi ? Eşin, çocuğun dışında kaç kişi…
O suskunlara bak iyice.
İşte onların ya söyleyemedikleri var sana ya da söylemiş olduklarını biliyorlar.
Yani seni sen gibi sevmişler…
Kaç kişi ?
Bir kişi bile kar merak etme.
Ey
Dost :
Dostlar bir yere gitmez,
Ailenin sana verdiği masal odasında oluşturdun onları; iyi günde kötü günde…
Daima sevgiyleee
Karıştır eski defterleri, karıştır eski şarkıları
Düşün büyüklerimde bu yaşta benim gibi diş ağrısı çekiyorlar mıydı .Onların ki de biz gibi sancılımıydı ?
Kesin …
Çünkü yürekleri sevgi doluydu.
Net olan şu ki dost:
Kendine bak, ayna da yüzünde ki ve ellerinde ki çizgilere hatta dilini çıkar üzerinde ki şekillere bak.
Sen, farklısın
Yaradan özendi ve istediği için buradasın
Her şeyi tatman için gönderildin, değişimin başladı usul usul çık kapıdan korkma sakın.
Ailenin sana verdiği tüm donanımlarla top yekun her şeyin üstesinden gelebilirsin.
Etrafa aldırma, her kasırga öncesi rüzgarın süprüntüleri onlar…
Oyun bitince;
Her piyon aynı kutuya eninde sonunda girecek
Sen, bir tanem yalnızca gülümse…
Ve dostunun seni hiç unutmadığını hatırla…
Biliyorsun, susanlardan biri benim…
Aldırma hayatı doya doya yaşa
Gün,güneş,yıldız,deniz,mehtap ve her sabah yolda karşılaştığın göz göze geldiğin her kişi esasında sana senin varlığını haykırıyor yaşıyorsun diye.
Yaşa doya doya
Onun için okuyorsun bu yazıları da
Sen de söyle içinden şimdi,
Ne mutluyum ; eski ve yeni günlerimle
Yine yine yeniden sevgiyleee
Duydum
Dost…

İyi ki sen de varsın
Sevgiyleee

Hiç yorum yok: