Hürriyet

9 Ağustos 2010 Pazartesi

Ömür Dedidiğin Nedir ki...

Ömür dediğin…

Trt de yayınlanan program vardır yakalarsam sevinirim .
İnsan manzaraları vardır.
Öyle cümleler sarf eder ki insanlar, 70 yaşın üzerinde hayatın getirmiş olduğu renkliliği cümleleri görürsünüz.
Kimi isteyerek ayrılmış. Çocuğunun büyümesini beklemiş onu evlendirmiş onların istememesine rağmen huzurevine gelmiş yerleşmiş. Hiç bir şeyden pişmanlık duymamış tek yanı küçük yaşta evlilik yapıp öğretmenlik hayalini gerçekleştirememiş olmak.
Yaşlılar evine gitme demişler hasta olursun demişler ama o öyle düşünmemiş.
Yaş gidiyor ama ben yaşlanmayacağım diyorum içimde yok çünkü.
Böyle bir kelime yok. Göründüğüm yaşatayım diyorum.
Deniz subayı eşini boşuyor mutsuz görücü usulü evlenmişler, beş kuruş para almadan yepyeni hayat kuruyor kızını okuyor,evlendiriyor.
Her gün şarkı söylerim. Herkese selam veririm. Hastayım demem kimseye dedirtmem.Kanseri de yendim yani hayat doluyum. Doktorlar bile şaşırdı bana. Gülümserim.
Burası ikinci hayat. Şu an da şu tepeyi tırmanabilirim diyor teyze…
Teyze kelimesini kabul etmiyorum Gülsevil Hanım desinler diyorum. Teyze,anne istemiyorum. Ben anneyim aslında ama istemem kızım diyor. Hanım desinler.
Yaşam geçiyor ama hiç of demiyorum diyor.
Ne dersiniz tavsiye edersiniz diye sonunda soruyorlar herkes gibi ona da:
Gülümseyin her ne olursa olsun hayatı sevin. Yaşlanmazsınız.
Köyde amca
Kaybettik eşimizi kaç yıl geçmiş elbet zor olmaz mı? Geriye bakıyorsun anlatmak istiyorsun anlatamıyor ya da anlatmayı istemiyorsun.
Hep bir uğraş hareket buluyorum kendime.
Eşe dosta gidiyorum sonra
Zaman akıp gidiyor
Ne yapmalı bu dünya da sevmeli.
Herkese iyilik etmeli
Eğer iyilik etmez ve sevmezsen bedbaht olursun, hayat bunlar içinde güzeldir.
Ben ölümün tekrar en güzel şekilde doğabilmek için gerçekleştiğine inanırım. ( Valla dün gece aynı şeyi ben düşündüm )
Sevmelisin her şeyi. Karşılıksız iyilik etmelisin.
Hayatın anlamı da budur yaş 75.
Ömür dediğin nedir ki programı içinden cımbız gibi çekebileceğiniz kelimelerle size bir şeyleri her daim anlatıyor.
Kimi nasırlı ellerinde, kimi ojeli parmaklarında
Yüzündeki çizgiler bizden önce geçtikleri yolların yönleri aslında,anlayabilene.
İki kişiden çok şey öğrenebiliriz diye düşünürüm hep ben, biri çocuk diğeri yaşlı.
Allah herkese güzel yaşlılıklar nasip etsin.
Ardımızdan güzel kelimeler dökülerek uğurlanmalar…

Hiç yorum yok: