Hürriyet

6 Ağustos 2010 Cuma

Fark

Nereden bilirsin?
Bir gün hiç tanımadığın birine yol gösterici olacağını.
Biz büyüdük mü? Peki,hangi ara?
Ne zaman dı annesinin diktiği uçuk mavi entari ile sek sek oynayan kız çocuğu.
Ne zaman dı bir kış ayazında , Kars’ın bir köyünde; İstanbul’dan gönderilmiş salıncağa binerken göz göze geldiği yaşıtlardan sonra,ablasını uyararak “bunları da bindirelim ama tek tek” diyen ve herkesi nizama sokan.
O çocukların gözlerinde ki heyecanı ama yansıtamadıkları sevinçlerini de hisseden.
Kapı önünde aldığı ekmek arası peynir domatesi onlarla paylaşan, annesini de yiyiyor diye sevindiren.
Hiç çekinmeden babasının arkadaşına bir masa muhabbetlerinde adamcağızın en küçük kızına aldığı oyuncağı anlatırken; müdahale ederek “hep kızına alıyorsun ama” diye sitem edebilecek kadar cesur.
Ne zaman dı herkesi korumak,kollamak
Cıvıl cıvıllık arasında bir tutam hep bunlardan bulundurmak
İzlerken,yürürken,yaşarken,acırken,gülerken,endişelenirken bile dersler almak.
Ne zaman da kalmıştı peki ?
Zamanın bir dilimi şimdi neresi tam çıkmıyor amma yavaş yavaş çözüyorum.
Tıkanıp kalmışları
Bunlar için lavoba açlara gerek yok.
Biraz üzüntü,biraz dinginlik, biraz toplama her şeyi yerli yerine koyuyor.
Siz bilirken bende biliyordum ve beni aptal yerine koyduğunuzu yahut parmağınızda oynattığınızı sandığınız da bile ben biliyordum…Her şeyi. Ama her şeyi.
Üzülmem mi, elbet de.
Ama yol çıkıyor çünkü özünü biliyorsun
Dört yaşında bunları yapan yanına 0 gelince farklı olmuyor yani netice de çocuksu ile büyüklüğü harmanlıyorsun. Samimiyeti ararken,aslında hemen hemen herkesin yalanlar içerisinde boğuştuğunu ve boğuşmaya teslim olup yattığını. Ne acı ki kabullenişlerini görüyorsun. Fark bu işte.
Seni kullanmış olmalarına değil ardından topladıklarına kendine kattıklarına bakıveriyorsun.
Bugün henüz yeni tanıştığımız otobüs arkadaşım,bu arada her girdiğim yerde ister istemez bir grup oluşturuveririm. Bana bir hafta önce iş yeri hakkında sorunlarını anlattı. Hafta sonu çalıştığını. 2 gün sonra işleri toparlanmış artık çalışmayacaklarmış hafta sonu. Başka bir şey daha anlattı. O da benim dediğim gibi olmuş. Dünde erkek arkadaşı daha doğrusu sözlüsü ile arasını,mesafesini,sevgisini paylaştı benle.
Tek tek dinledim ve akıl verdim
Gönlünü açmış bana sağolsun,dinledim. Kendimce,tecrübelerimce akıl yolu gösterdim.
Tamam ablacım dinleyeceğim seni dedi . “ama bu erkekler niye böyle”dedi.
Hım, bak orası henüz çözülemedi ama bizim için de onlar aynı şeyi söylüyor olabilirler.Olmuşlardır.
Sen, nerede olmak ve ne yapmak istediğinden emin ol.
Dinledi. Dinledi
Sonra,
Ablacım senin çocuğun var mı ?
-Yok
Aman iyikiyok
Çünkü bir arkadaşım var 4 sene çıktılar.10 senelik evliler,çocukları olmadı 4-5 sene de çocukları olması için tedavi oldular sonunda dünya tatlısı bir kızları oldu ama şimdi ayrılıyorlar.Kız,adamın sorumsuzluklarından bıkmış.
-Doğrudur Allah her şeyin hayırlısını versin onlarda böyle olsun diye başlamamıştır elbet ama biliyor musun bu işler biraz tercih ile alakalı. Sen nasıl dün bana sıralamana dikkat etmediğin için üniversite de esas istediğin yere yerleşemediğini, ilk sıradaki tercihini okumak zorunda olduğunu söyledin. Bu da aynı şey. Tercih. Bilinçli,bilinçsiz,cahillik,gözü körlük vs. bir sürü şey eklenebilir. Ama hayatın sonu asla değil.
Çok doğru söylüyorsun zaten arkadaşımda aynı senin gibi. Güçlü!
Güçlü yani atlatır.
Durdum kendi kendime yani o an iç sesim durdu ve dedi ki :
“ epeydir yolda rastlaştığın ancak 4-5 gündür samimiyet kurduğun bir kızcağız henüz 25 yaşında sana böyle bir yorum yapıyor. Şahsi gözlemini aktarıyor. GÜÇLÜ.”
Bazen tak attığı yerde şalterler devreye girer otomatik.
Bazen bir söz,bir eylem,bir bakış,belki bir şarkı sana seni anlatmaya çalışır.
Küçük hayat tılsımları vardır yer yer kıyıya vururlar. Biz ise çoğunu hissederiz çok dan fazlasını da hissedemez.
Tıkılıp kaldığımızı ve asla yol alamayacağımızı düşündüğümüz bir an da o kendine çektiğin insan aslında sana ışık tutmaktadır.
Anlarsan ne ala…
Yolun açık olsun.
Kızcağız bugün süslenmiş sözlüsü ile buluşacak İstanbul dışında "dediklerini aynen yaptım,aynen dediğin gibi oldu çok teşekür ederim"
Canım...Seninde yolun açık olsun...
İşte fark...

Hiç yorum yok: