Hürriyet

3 Ocak 2011 Pazartesi

Budapeşteli

Sabahın erken saatleri,
Her zaman ki istasyon…
İnsanlar hınca hınç doluşmakta.

İlerliyorum,
Kocaman valizleri arasında;
Hop oturan hop kalkan elinde bir minik kağıt parçası ile şaşkın bir beyefendi.
Geçebilir miyim diyeceğim tam, beyefendi meğerse yabancıymış.
Ben biliyorum bende bir şey var hep yabancıları çekiyorum.
Gerçi bu aralar yıldızlara takmış durumda olduğumdandır beklide; yani bu sene
Yabancılarla görüşmeler, işler vesaire vesari… diyor.
Ne çok konuşuyor bazen şu yıldızlar
Umarım yaptığı dedikodular sonuçlandığında iyi şeyleri getirir
Neyse,
Nerede kalmıştık.
Evet. Şu yabancıları çeken bir tarafım var demiştim.
Dış İşleri beni alsa, iki seneye kalmaz Avrupa Birliğine gireriz.
Kesin…

Başörtülü teyzeler ,beyefendiye kendi yordamlarınca yardımcı olmaya çalışıyorlar.
Biri elini omzuna bastırıyor,yani otur doğru otobüstesin demek istiyor.
Diğeri kaç göz işaretleri ile garip şekillere girdiğinden adamcağız garip garip bakıyor.
Silme otobüs başörtülü kadın yumağı gibi bir ben başka.
Bakabilir miyim diye sıra sıra dolaşan kağıdı kapıyorum ellerinden birden.
Hııım
Buraya mı gideceksiniz
Bakıyorum Onur Aır
Evet diyor.
Adam sen kalk Macaristan,Budapeşte'den bin uçağa gel benim Yenibosna – Florya otobüsüne.
Meğerse taksi çok dolandırıyormuş onun için tercih etmemiş havaalanında.
Kocaman valizleri.
Adının açılımını unuttum V.L di.
Merak etmeyin bende aynı yerde ineceğim diyorum,ben götürürüm.
Siz, orada mı çalıyorsunuz. Diyor .Omzuna çarpan kızın pardon demesine şaşkınlıkla bakarken.
Maalesef diyorum İstanbul trafiği…
Her yer kalabalık, Budapeşte de çok soğukmuş.
Dizim valizin üstünde,bakarsınız bu seferde oraya yolculuk yaparım fena mı bir opera dinlerim güzel güzel.
Ama havalar ısınsın biraz.
Arkadaşlarla Uludağ’a da gidemeyeceğim zira epey üşütmüşüm.
Bundan önce Afrika’da görev yapmış iki ay.
Korkunçtu. Anlatılmaz,görmeniz lazım diyor
Arkada ki teyzeler, “ bak bizimle hiç konuşmuyor adam ile nasıl sohbet ediyor”diyor
Diğeri ise “ hep adam konuşuyor bu konuşmuyor” diyor.
Ah güzel memleketim…
Afrika, sıcaktan öte hava trafiğini söylüyor çok korkunçmuş
Türkiye nasıl diyorum.
Henüz bilmiyorum,geldim üzerinden geçtim tabi ancak hava kontrol nasıl bilmiyorum.
Zevkli bir işiniz var Pilotluk yani diyorum.
Ağzını büküveriyor hemen,
Gençken öyledi.
Şimdi şirket gönderiyor
Ailem Budapeşte de ben bir orada bir burada
İn,yerleş git başka yere yerleş
Gençken güzeldi tabi….

Gençlik başka bir şey işte
İnsan elinden gidince anlayıveriyor olanı biteni.
Ne güzel dir anlayamadığımız o gençlik yılları,
Ben de biraz bastırsaydım babamın ve flörtümün üstünde şimdi ve hep semalardaydım.
Çok istiyordum taa o zamanlar da
Yeni yerler görmeyi,uçmayı.
Kara da kaldık işte
Senenin bir haftası denizi görebiliyorsak ne mutlu.
Her şey gençlik de
Beyefendi doğru söylüyor…

Nerede göreceksiniz sabah sabah bir belediye otobüsünde bir Maceristan’lı
Üstelik bir pilot
Şanslıyım.
Gençlik başımda duman…

Hiç yorum yok: