Hürriyet

29 Nisan 2011 Cuma

No Monarşi. YES CUMHURİYET

Asrın düğünü.


Kate on yıl bekledi.
Kate’in kız arkadaşları William ile ne kadar yakışıyorsunuz diyorlardı daha o günden.
Kate çok akıllı.

Belki gerçekten akıllı.
Mesela hep evlenirken saray usulü olmalı, kendi yönetmeliklerinde yer alan maddeyi değiştirmiş.
Bizim toplumumuza göre ; en önemli değer.
“Kocasına itaat etme sözü”


Masal bu ya …
Kim istemez?

Bir rüya sanki, hem orta halden geleceksin.
Tarih okurken üniversite de Kraliyet Ailesinin veliahdı ile tanışacaksın.
O sana ilk görüşte “ Nefesimi kestin bebeğim” diyecek…

Hep siz konuşulacaksınız.

Ancak, asla eskisi gibi özgür olamayacaksınız.

Dünyaya mal olmuş bir başka zarafet timsali Lady Di mesela nasıl sıkılmıştı bu otoriteden.
Düşünsenize her şeye sahipsiniz.
Ama her şeye.
Ancak yapacak olduklarınız hep bir program dâhilinde ilerlemek zorunda.

Yatmanızdan, kalkmanıza
Giyiminizden, sözlerinize
Her şey… Olay.
Çok dikkatli, her an tetik olmalısınız.

Sabah kalktığınızda yetkili birimler tarafından hazırlanmış olan Kraliyet Gazetesinde oluşturuşmuş “gündem” planı dışına çıkamıyorsunuz.
Yani hadi kalk bu gün bir Kanlıca’ya gidelim. Canım pudra şekerli yoğurt çekti diyemiyorsunuz.
Yutkunuyorsunuz.

Çünkü siz Düşes sonra da Kraliçe olacaksınız.

Belki bunu bilerek planladınız.
Ya da gerçekten aşıksınız.

Peki, özgürlüğünüz.
Sizin hayatınız, kime ne kadar değerli?
Siz, önce kendiniz olamadıktan sonra bu şaşa zaten tarihte hep var.

Diyeceğim o ki
Onlar ermiş muradına
Yüzyıl geriden geliyor gibi adetler.

Bizler de mahşer yeri gibi olan topluluğa bakıyoruz.
Oraya gelecek olanlara, bir kumbara oluşturulsaydı ve dünya da açlıktan kırılan ulus halklarına dağıtılsaydı.
Güzel olmaz mıydı?

Ama olur mu ?
Aristokrasi bu durur mu?

Ben
Ben
Ben
Ben den başka asil yok
Ben den başka seçkin yok.

Ne diyorum biliyor musunuz.

No Monarşi
Yes Cumhuriyet…

Gösterişsiz, bir o kadar paylaşımcı bir hayat.
Hayat, paylaşmak değil mi zaten
Önce sevgiyi
Her şey bana kalan ne yerse yesin
Aval aval baksın diyorsan
Tarih tekerrür eder, sadece.

Dileğim MUTLU SON…

Hiç yorum yok: