Hürriyet

18 Şubat 2011 Cuma

İtalyan Olmak (Bu Yıl Farklı Olacak!)

Öyle bir yol almışım…
Kafamı kaldırıyorum
Dolunay var
Hem de sislerin arasından dans ederek bakıyor bana.
Kendime geldiğimde,kafamı kaldırdığımda yine Dolunay’dı.

Üstelik Venedik’deydim…

Birazdan filme gideceğim.
Biraz daha İtalya koklamaya
Bu nasıl bir aşk?
“Sinyora Enrica ile İtalyan Olmak” izlerken bir Sinyor bulup bende yarım kalan İtalyan olma sevdamı tamamlayabilir miyim dersiniz?

Önce kitapevine giriyorum seansı beklerken.
Ahh bir iç çekmişim.
İşte rafta İtalyanca Aşk Başkadır yazarının (Maeve Binchy) kitabı: “Bu Yıl Farklı Olacak”
“Duygular evrenseldir. Ancak değişim cesaret ve mücadele gerektirir”
Umarım diyerek satın alıyorum,hayallerim kadar kitabı da.
Ben aramıyorum işte karşıma çıkıyor.
Yani her şey İtalya’yı hatırlatıyor.

Bir kahve molası veriyorum kendime,
Kulaklarını çınlatıyorum
İtalya münasebetiyle tanışma fırsatının bulduğum Mehmet ve Nevin çiftlerinin.
O her halleriyle,ikinci belkide beşince balayına çıkmış hallerini.

Ve Mehmet Bey’in
“Duru’cum bence bu çok güzel değil mi? İstanbul’da unutmayalım bunu içelim”deyip her fırsat da içtiğimiz Macchiato’ mızdan yudumluyorum.
İtalya’daki gibi ayak üstü değil, oturuyorum ve gümüş kaplama tepsi içerisinde fincan küçük olsa da yanında su ve fincan boyunda bir minicik vazo içinde minik bir beyaz çiçekle ikram yapıyorlar.
İşte bu da bizim Türk misafirperverliğimiz.

“Evet rezervasyonunuz hazır tam ortadasınız” dedikten sonra görevli;
Salon’a geçiyorum,
Bir anne kız,sonradan gelen bir çift dışında kimsecik yok.
En önde de bendeniz.
Kuruluyorum şöyle,akşam saatlerinde başlayan heyecanım dorukta sanki İtalya’ya yeniden gidiyorum.
Kalbim çarpıyor.
Sanki sevgilim salonu kapatmış.
Ne romantik!
Film başlıyor.
Yağmurun sokak lambaları ile buluştuğu kaldırımları görüyorum,
İşte İtalya’dayım yağmur yağıyor yine.
Ara vermeden izliyoruz.
Film yazıları akıyor okurken bakıyorum herkes çıkmış,tam çıkarken görevlinin kapıyı kilitlemeye geldiğini fark ediyorum.
Birde salonda son seans olduğu için kalsaydım!
Döner döner İtalyan Olmak neymiş anlardım sabaha kadar…

Ah bu İtalya…
Dur bakalım neler göreceğim daha…

Hiç yorum yok: