Hürriyet

8 Ekim 2010 Cuma

Ne Mutlu Öğretmen...

Emek.
Vefa.
Ve öğretmek…
“Bana bir kelime öğretenin kırk yıl kölesi olurum” denmiş .
Ne yüce bir duygudur öğretmek.
Ekranlarda bir hanım; saçları arkadan toplanmış, kulaklarında küpeleri . Hafif makyajı var yada yok. Koşuşturmaktan yorgun yüzü. Teni solmuş. Belli ki hem evde hem iş de koşturuyor.
Bunca yıllık emek ve çabadan sonra hak ettiği emekliliğe kavuşmak istiyor haliyle.
Otuz sekiz seneyi devirmiş meslekte.
Bir fiil.
Kah Anadolu kah İstanbul.
Binlerce ses binlerce çocuk.
Şu an Maltepe de bir okulda görüntülüyorlar.
Bu hanım bir öğretmen.
Fatma Öğretmen.
Emekliliğini istediği anda okuluna gelen görme engelli öğrencisi için vazgeçiyor.
Tekrar devem diyor. Tüm planlarını iptal ediyor.
Braille alfabesini öğreniyor .
Soruyorlar neden yaptınız?
-Bir karanlıktaki kişiyi aydınlığa kavuşturmak kadar güzel bir şey var mı? Diyor.
Önce onun dilini öğrendim,ailesi de yardım etti sonra ona öğrettim şimdi ilkokul 3.sınıf ve çok başarılı.
Biz anlıyoruz haberciler anladı mı ve seyirciler bilmem.
Size bir sürprizimiz var diyor kanal yetkilileri, ilçe milli eğitim müdürü gelmiş.
Bu nazik davranıştan dolayı plaket veriyor.
Haberci soruyor ne düşünüyorsunuz?
Öğretmenim heyecandan “bekliyordum yok yani beklemiyordum” diyor
Şu an ağlamak üzereyim.
Elinden sıkı sıkı tutmuş öğretmenini bırakmayan öğrencisine soruyor haberci.
Ne olmak istiyorsun büyüyünce?
-Komutan !
İddialı değil mi?
Şaşırmamak lazım aslında böyle güçlü bir kadının yetiştireceği öğrenci de en az onun kadar bakacaktır dünyaya, görmesi şart değil.
Nice bakar da görmez
Nice duyar da işitmezler dünyasında…
Netice de görmek istediğimizi görüyor
Duymak istediğimiz duyuruyor gönlümüz.
Ve en büyük kayıp ise yüreklerini kilitlemiş olanlar…
Maalesef onlara çare yok…

Yunus ne der, güzel der :

“İlim ilim bilmektir
İlim kendin bilmektir
Sen kendini bilmezsin
Ya nice okumaktır

Okumaktan murat ne
Kişi Hak'kı bilmektir
Çün okudun bilmezsin
Ha bir kuru ekmektir

Okudum bildim deme
Çok taat kıldım deme
Eğer Hak bilmez isen
Abes yere gelmektir

Dört kitabın mânâsı
Bellidir bir elifte
Sen elifi bilmezsin
Bu nice okumaktır

Yiğirmi dokuz hece
Okursun uçtan uca
Sen elif dersin hoca
Mânâsı ne demektir

Yunus Emre der hoca
Gerekse bin var hacca
Hepisinden iyice
Bir gönüle girmektir”


Ne mutlu Fatma Hocam sana…

Hiç yorum yok: