Hürriyet

1 Ekim 2010 Cuma

Beyoğlu'na selam olsun

Beyoğlu Çıkartması

Kafam kıyak !
5 mi 6 mı bir şişe şarap oldu mu bilmiyorum ?
İnsanın canı sıkkınken daha güzel sarhoş oluyor sanırım
Nasıl yazdığımın bile farkında değilim şu an, öyle güzel başım dönüyor ki.
Çocuklar gibi şenim bu an.
Kardeşimi aradım iş dönüşü, yarın tiyatro oyunu var gider misiniz alayım mı diye ?
İstemedi. Ama iş arkadaşları ile Beyoğlu’nda toplanacaklarmış,gelir misin ? dedi.
Önce istemedim zira hiç birini tanımıyordum.
Ama tanışabilirdim.
İş den ayrılmaya ramak kalmışken biraz demlenmek belki ruhuma da iyi gelebilirdi diye düşündüm. Gelirim biraz durur giderim dedim . Olmaz öyle dedi.
İyi dedim.
Öylece gittim. Baktım 12 kadın
Tamı tamına bir düzüne
Ve ben yıllar önce ki şirketimden bir hanımı buldum
Nereden nereye denir ya? Aynen öyle
Oraya ulaşmak biraz meşakkatli oldu zira bana asmalı mescit dendi girdim sokağa böyle bir yer yok. Sonra öğrendim ki ağa caminin oradaymış meşhur tatyos’un yeri.
Tam sokağa girecekken gördüğüm çevik kuvvet de neyin nesiydi derken bir anda simitçi önünde o sesleri duydum. Beni bekleyen olmasa orada olmak isterdim.
Yürüyüş vardı. Güzel bir dünya isteği ve özgürlükler üzerine.
Epey terledim.
Yanlış vermişler adresi.
Vardım kadıncıklar hepsi orada.
Yıllar önce ki dost dışında bir avukat hanım ısrarla nerede tanışmış olabileceğimizi soruyor.
Şarkılar söylemek istiyoruz gelen iki çift biz ses istemiyoruz diye darbukacıları gönderiyor.
Yaw kardeşim kafeye git o zaman
Her yerde bir uyuz var muhakkak.
Biz kendi kendimize şarkıları meşk ederken, saz heyeti geliyor.
Ben başlıyorum oynamaya bahşişleri topluyorum, yıllar önce ki dost bana bak Duru bir daha eğilirsen ben yatırıcam seni bu sefer diyor.
E yani biraz önce iki kişilik masaya “ekmeğimizle oynuyorsun “deyip kızıp giden amcalar bu sefer yine geliyorlar.
Çökertme istiyorum
Yiğidim ben çünkü.
Yiğit Atatürk kadını.
Kardeşimin arkadaşları diyor ki valla kardeşin de ne marifetliymiş her şeyi biliyor siz nerelisiniz?
İçimden diyorum ki yaw esasında şahsen bir yerlere sığamıyorum ama aslen dünyalıyım.
Sevgi,dostluk,kardeşlik insanıyım…
Anlayabiliyor musunuz ? Gel o zaman yamacıma.
Herkes nedense bana bayılıyor.
Bir avukat hanım lütfen ortaköy’e gidicez sizde gelin diyor
Ben sinema/ tiyatro yapalım diyorum. Kardeşim kocalarımızdan boşatacak mısınız diyor
Valla dünya umurumda değil hele şimdi .
Biriktirmişim biriktirmişim ne sıkıntı,dert varsa
Gülmek ve sevmek tabi ki sevilmek istiyorum artık.
Kimse canımı sıkamaz an itibari ile
Çok güzel eğleniyoruz bize gün boyu eşlik eden fotoğrafçılık mezunu Ömer’den hayran kaldığım tuzlukları rica ediyorum parasını vereyim alayım diye.
Tamam abla sesini çıkarma al diyor. Üstüne karabiberi de getiriyor.
Oh ne ala
Üstüne tatlı sırf bizi yani insanlığımızı sevdiği için
Art niyetsiz gencecik üniversite öğrencisi üstüne kahve ikram ediyorlar normal de bunların hiçbiri ikrama dahil değil.
İnsana var ama
Burada rolüm var mı .Kesinlikle.
Ben farklıyım bunu bir kez daha gördüm.
Arkadaşlardan biri hatıra diye küpe dağıttı ilk kez gelen yabancılara verdi ve bana da kardeşim de istedi ama ona kalmadı.
Dışarı çıkarken Ömer’in kardeşi bize çok teşekkür etti. Bu arada küpelerinizde çok güzel dedi.
Bir güzel insanlık o çalgıcıların bahşiş alması taa evlerine kadar uzanacak bir zincirleme esasında .Çünkü o amcalar o gece ki nafakalarını karılarına teslim edecekler.
Üç lira beş lira…
Belki çocuğunun pazartesi harçlığı ben gözlerinden anlarım insanları .Katkım olduysa ne mutlu bana.
Aslın da ben kadınlardan çok karma ya da erkeklere sohbet severim ama bu gece de çok güzeldi. Güzel birkaç insan beni anladı bunu sezdim. Frekans tuttu yani.
Kardeşim bende kalmadı tek başıma döndüm eve.
Arkadaşlarını Cerrahpaşa ya bırakıp yürüyerek geldim eve.
Kafam güzel.
Taksiyi beklerken durakta fesleğenleri gördüm, ne kadar güzeller ellesenize dedim hanımlara
Avukat hanım :
Hayat ayrıntılar da gizlidir ve bu ayrıntıları fark edebilen gerçek insanlar mutludur. Ne mutlu sana. Sen gibilere hayranım dedi.
Ben neymişim abi yaw
Peki, neden bir abi bana bunları demiyor yada diyemiyor ???
Şu an içimde ki her şeyi söylemek ve yazmak istiyorum hiçbir engel olmadan.
Hiçbir …
Hiçbir şey olmadan sevmek
Mesele bu ya sevmek.
Seversen, sevilemiyorsun gerçekten…
Kafam güzel.
Eve geldim yalnız ve sessiz her yer karış karış.
Soluk soluk yalnızlık
Dışa gülen içe ağlayan duvarlar, senden başka kim bilebilir beni?
Ama
Gülümseyerek uyuyacağım birazdan
Hiçbir zaman yatmadığım şekilde yatacağım bu sabah küplerle
Beyoğlu’na selam olsun.
Ve ben gibi dimdik kadınlara…

Hiç yorum yok: