Hürriyet

30 Eylül 2010 Perşembe

Helal Size

Helal Vallahi…

Yurdumuzda ilk kez gerçekleşecek daha doğrusu gün itibari ile gerçekleşmesi başlayan bir fuardan bahsetmek istiyorum.

“Helal ve Sağlıklı Ürünler Fuarı”

Nasıl yani demeyin benim gibi gerçekten var hem de CNR Expo Fuar Merkezin’de.
Son yıllarda helal ürünlere artan talepler doğrultusunda oluşturulmuş.
İçeride bin bir ürün.
Sosis mi, sosisin en helali
Saç boyası mı , sakın sıkmayasın o tatlı canını en helali
Bal mı , en helali
Sabun mu pek tabiî ki en helali
Prezarvatif var mı ben göremedim belki sizler görürsünüz, tabi ki en helali ve en sağlıklısı.
Birde bir çubuk var, bence çarşıya çıkarken kesin yanımız da bulundurmalıyız.
Ver bakalım bana 100 gr pastırma, yarım kilo kıyma.
Kasap güzelce paketler ,kıymayı makineden geçirir size teslim eder.
Siz ise paldır küldür açarsınız, itina ile çubuğu sokarsınız kıymaya bakarsınız domuz eti var mı? Yok mu?
İşte bunu bir güzel ölçüyor bu çubuk.
Helal mallar reyonunda işler nasıl gider bilemem ama çubuk için Tahtakale de yan sanayi hemen üretilir hiç şüphem yok.
Tereyağı diye patates püresini satan
Hamurun içinden hammaddeyi çalan
Cebi doldurmak için iki aylık hasatı suni ve zararlı tohumlarla bir günde büyüten
Tartıda oynayan
Yurt da kalan üniversite öğrencilerine eşek eti yediren
Çocuklar eylem yapınca haklarında soruşturma açtıran
Lar…
Neyin helali
Neyin haramı
İyisi mi ? Ben rahmetlik babamın bazen rakısını içerken; Ömer Hayyam’dan mırıldandığı dizelerle bitireyim.
Herkes kendine düşeni kapsın.
“Bir elde şarap,bir elde kuran
Bir helaldir işimiz,bir haram
Şu yarım yamalak dünyada
Ne tam kafiriz, ne tam Müslüman”…

Hiç yorum yok: