Hürriyet

8 Eylül 2010 Çarşamba

Bayramlar...

Bayramlar mutluluktur…
Çocuklar için devam eden, heyecanlandıran
Bizler için çok eskilerde birer anı.
Bayramlar heyecandır,
Çocuklar için her daim.
Mesele ya harçlıktır ya yeni bir hediye
Mağaza da görülen yandan püskülleri sarkan bir bisiklet mesela
Hiç oyuncağı olmamış bir köy çocuğunun eline uçurtma vermek gibidir bayram.
Dilerim ki çocukların gönüllerinde ki o güzellik büyüdüklerinde de devam edebilsin.
Bizlere gelince;
Çoğumuz için tatil iş den kafamızı kaldırmak için,
Çalış çalış o paraları nereye götüreceksek !
Varsa yaşayan bir büyüğümüz onun hanesinde kapıdan girerken aldığımız değişmez bir kokudur bayram. Kokar ve gider.
Ne vitrinde ki cafcaflı kıyafetler
Ne başka renkler bize çocukluğumuzun o saf o masum tadını geri verebilir.
Şanslı olanlar varsa evlatları biraz onların heyecanları ile kavrulurlar.
Kimine göre rutindir bu gezmelere,merasimler
Oysa biraz da gereklidir.
İnsan olmanın gerekliliğidir belki de,tabi kimine göre.
Bir kardeş bile diğerine benzemezken, herkes aynı düşünecek değil ya…
Ve işin en kötü faslı dönüşte üzerinde künk gibi oturmuş ağırlıkla, gözyaşlarınızla çıktığınız kabristandır.
Ben,bu bayram çok ağladım oracıkta. Üstelik yanımda annem de vardı.
Nedenini bilmiyorum.
O toprak can olmuş tu sanki, benim dillerim lal
İlk an gibi ,altı sene evveli gibi bıraktım kendimi yandaki taşlığa;bayıldım bayılacam ramak var.
Belki bir gün onu da annemi de kaybedeceğim için
Nedenini bilmiyorum.
Başım önüme eğikti, babama cevap veremedim.
Onu belki de üzdüm. Benden beklemiş olduklarını yerine getiremedim
Ama babacığım dedi ki :
“Ağlama, ağlama sakın.
Sakın üzülme. Sen,her şeyin en iyisini bilirsin yaparsın
Sakın üzülme DAYANAMAM”
Üstünüzde künk gibi bir ağırlık sessiz girersiniz kalabalıklar içersinden
Ağlarsınız ya da ağlamaz
Nihayetinde hiçbir şey olmamış; o içten can fışkıran kız siz değilmiş gibi sanki normal yoldan geçiveriyormuş gibi tıntın dönersiniz yolunuza.
Gül suları ellerinize karışır.
Gözyaşlarınız yanaklarınıza
Göstermek de istemezsiniz annenize iç çeke çeke ağladığınızı
Ama o bilir zaten
Ben, bu değilim diye söz verirsiniz toprağa
Toprak bilir zaten gülümser.
O sizi anlar…
Bakarsınız kalabalığa tülbendiniz altından dua edersiniz her canlıya
Bir bayram da daha gelir coşkuyla
Aslında tüm hüzünler ötesinde;hiç bilinmez yepyeni yeni sevinçlerin müjdecisidir bayramlar.
Unutmuş olamayız
Biz gibi içinde ki çocuğu yine yine yeniden diriltenler
Yokluktan saadet yapmayı başlarına, ilke edinmişlerdir.
Gerçek bayramlar ise gönüldedir.
Gönül dostlarım bayramınız kutlu,mutlu,sağlık ve sevgiyle gelsin…

Hiç yorum yok: