Hürriyet

11 Mart 2011 Cuma

Oylar Bu Güzel Şarkıya...

Sene 1975…
Ne kadar duru
Ne kadar naif
Ve hoş

Semiha Yankı’nın gençliği,
Şarkının tazeliği kadar hoş
Ya Timur Selçuk

Neler geldi
Geçti
“Aman petrol canım petrol” bile dedik
Showa biz de ayak uydurduk
Dili döndürdük, kaptık birinciliği.

Yıllarca beslenen düşlerimizdi
Eurovision
Nasıl beklerdik Bülent Özveren’i
Ülkemize haksızlık yapıldığını aylarca konuşurduk
Siyaset esaslı bir şekilde dönerdi orada
Bakmayın müziğin evrenselliğine
Hepsi boş

Tüm nağmeler içersinde
Ben yine gider ilk göz ağrısı
Seninle Bir Dakika’ya giderim
Ruhumu dinlendirir o müziğin güzelliği
Sözlerindeki anlam
Tepinmeden, gösterişsiz ve yalın
Anlayacağınız sadece “müzik” için
Ve kendi konuştuğumuz lisan ile kendimizi duyurduğumuz armoni.
Bu müziğin tınısı hep içime işler tıpkı sözleri gibi:


“Seninle bir dakika umutlandırıyor beni
Bir dakika siliyor canım yılların özlemini

Hasret tükenmez gibi, kavuşmak bir dakika
Sevmek bir ömür sürer, sevişmek bir dakika

Seninle buluşmamız bir dakikada geçti
Gözlerim gözlerini canım, bir dakikada içti

Hasret tükenmez gibi, kavuşmak bir dakika
Sevmek bir ömür sürer, sevişmek bir dakika”

Yüksek Sadakat’a başarılar diliyorum.
Sanırım dördüncü olurlar.

Almanya’da yapılacak yarışmanın;siyasi,coğrafi,eurosal payını da katarsak benim favorim.
Katmaz isek yine favorim.
Gerçi biz de bunu bir kez denemiştik rahmetli Opera sanatçımız Çetin Alp ile ama tutmadı.

Bu kez 1989 doğumlu
Opera sanatçısı Amaury Vasili,soyad biraz Yunanca ya kaçıyor artık bilemeyeceğim.
Enternasyonal bir durum söz konusu gibi geldi bana.

Daha dokuz yaşında şarkı söylemeye başlamış.
Dil, İtalyancayı çağrıştıran Korsika lisanında şarkının tınısı bile alıp götürüyor.
Yeri Eurovision şarkı yarışması mıdır, tam bilemiyorum ancak akılda kalacak işte şarkı denecek bir gerçek parça.

Dolayısı ile; benim yüreğim ve kulağım

Şarkının Adı :SOGNU
Dinlemek isteyenlere :http://www.youtube.com/watch?v=9dvwnt2f7ws

Good Evening, Germany

France twelve !

Hiç yorum yok: