Hürriyet

5 Mart 2011 Cumartesi

ÇEVRECİ BAŞKAN YERİN YEŞİLLİKLER OLSUN

Fark Yaratanlar…

Hayata fark akıtanlara bayılırım ben.
Aktıkça,damladıkça çoğalırlar...
Tek düze,sıradan
Bir mevcut sürü peşinden gitmeyen,
Çizdiği yolda,
Peşinden birçok insanı sürükleyebilecek yüreğe sahip,
Yani güçlü insanlar…

Çok çok kısa bir süre önce,
Harbiye Askeri Müzesinde sağlık üzerine düzenlenen bir seminere katılmıştım.
Katılışım biraz erken olduğu için
Tesadüfen girdiğim salonda onun toplantısı başlayacaktı.
“Viktor Ananias”
Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği Başkanı
Buğday Dergisi...
Çevre ile ilgili kaliteli,gerçek saf yaşam adına ne varsa sadece ona kendisini adamış.
Zorunlu olmadıkça araba,uçak kullanmayan
Seminerden seminere
Eğitimden eğitime
Sürekli birşeyleri gösterme gayretinde bir kişilik.

Salondan içeri girdiğinde;
Yüzünde tatlı bir tebessüm.
Her anı sıcacık insanlığını yansıtan,
Yaşam için,kaliteli yaşam için emek veren.
Yıllardır önce tek başına sonra ekibi ile ekolojik tarım üzerinde dernek kuran.
Seminerler veren
Farklı doğal hayat alternatiflerini,gözü kapalı tüketim toplumuna anlatmaya çalışan.
Tertemiz bir yürek.
Konuşma başladıktan kısa bir süre sonra salonu terk edenleri bile o güzel tebessümü ile uğurlayacak kadar olgun,güzel insan.

Üzerinde keten bir gömlek.
Ne kadar yalın halde,sadece zenginliği yüreği.
Anlatmaya çalıştı.
Her bir katılımcıya
Nasıl olabilir dedim kendi kendime gerçekten böyle insan kaldı mı gerçekten diye düşündüm tüm salonda kalanlar kadar.
Onu dinlerken,ben gibi diğerlerini de sanki terapiye gelmişçesine rahatlatan.
Güzel insan.

Bu gün; senin annenin yanına tatil amaçlı gidişin sonrasında vefatını, hatta test ettiğin mantarlar yüzünden mi olduğunun araştırıldığını ancak toprağa.
O çok önem verdiğin toprağa.
Bu cümle yerinde mi olur tam bilemiyorum,
O çok önem verdiğin toprağa kavuştuğunu belki de öğrendim.

Biz duyarsız insanlara öğretmek istediğin birçok şeyi belki de duyurdun.
Yapacak çok şeyin vardı biliyorum.
O seminer çıkışında sohbet ederken,herkes gibi teşekkürlerimizi sunup sizden çok etkilendiğimizi ve çok güzel bir elektriği olduğunu paylaşmıştık.
Tebessüm ederek,
“Teşekkür ederim çok naziksiniz. Önemli olan size bir şeyler verebilmekti.
Bende gözlerinizden beni anlayabilenleri anladım”demişti.

Ve

“Neden?Niçin buradayız bilmem ama hayat da önemli olan bulunduğumuz yerde bir şeyler katabilmektir zamana,o ortama siz tatile gittiğinizde o çiftliklere eğer o köylünün ürününden bir ürün alıp ona günaydın diyorsanız onun da size bakışı farklı olacaktır.Siz orada bir şey katmışsınızdır.Onu zenginleştirmişsinizdir”

-Yani dedim Matruşka gibi verdikçe dağılan ve içinde ki sevgiyi yayan bir sistem.
“Aynen öyle çok güzel ifade ettiniz hayatta hiçbir şey boş değildir ne kattığımız önemlidir”

Neden?
Belli bir amacı olan,yüreği farklı bakan insancıklar erkenden ayrılır aramızdan?
Yoksa görevlerini ifa etmişler midir?
-Sizi tanımış olmaktan çok mutlu oldum diyordum tokalaşırken tüm diğer dinleyiciler gibi hatta vakit olsa saatlerce dinlemeye hazırdık.

Hava kirliliğinden
Bilinçsiz toplum tüketiminden
Eğer biz bir şeyleri değiştirirsek (mesele deterjan,mesela şampuan vs.)
Paramızla ile kendimize yapmakta olduğumuz en büyük cezalar...
Gibi gibi bunların açılımı çok fazla
Detay için lütfen www.bugday.org sitesini ziyaret ediniz.
Dergisini okuyunuz.

Evet, biz bir şeyleri başlatırsak zincirleme her şeyin gerçekten olacağına yürekten inanan bu güzel insan artık yok.
Hangi arada tanıdım,
Kısacık zamanda ne güzel tarif etti kendini.
Yüreğine kabul etti bizleri….
O gülen,içten,sıcacık sözlerini ve gözlerini hiç unutmayacağım.
Allah rahmet eylesin ve dilerim ki rüyaların gerçek olsun…
Tüm Çevreci Dostlarına da Allah dan kuvvet dilerim.
Yolunuz açık olsun.

Hiç yorum yok: