Hürriyet

5 Mart 2011 Cumartesi

KADIN'LARIMIZ...EN BÜYÜK DEĞERİMİZ.

Kadınlar Vardır.

Kadınlar vardır hep.
Olmalıdırlar da.

Kadınlar vardır…
Özü ile sözü bir.
Duruşu ile yaşantısı ile bir.
Bir bakarsın siyahlar içerisinde,özünde rengarenk.
Bir bakarsın pembe,fuşya yada mor.
O gün moda ne ise, o üzerinde.

Gelişi anlam katar.
Gidişi daha fazla…

Oturuşu farklıdır.
Duruşu başka.
Gülüşü narin,
Gözleri derin.
Kimi hüzünde kimi neşe’de.

Şarkılar söyleyen kadınlar gördüm.
Ağlarken dostları, yanında ona kanat germek için
Nağmeler şakıyan.

Kadınlar gördüm;su başlarında ev halkına ana olan onbeşinde.
Ağlayan kadınlar gördüm,gidenlere değil,
Nedeni hep kendinde bulmalarına.
Dönüp her sonuçta ilk önce kendilerini suçlamalarına…
Kadınlar gördüm,
Kartal gibi güçlü ve özverili.
Onsekizlik gibi işveli.
İşlevlerin sırasını hiç şaşırmayan
Hep üreten kadınlar…

Ben oldum olası,
Çalışkan,üretken ve yürekli kadınları sevdim.

Lise de bir resim öğretmenim vardı ki;iki yıl onda okuma şansına sahip oldum.
Resim ile uzaktan yakından alakam olmasa da,denedim.
Çünkü onun gücü yaptırıyordu bunu bana,hem de zorla değil bilakis sevgi ile.
Onun bize kadın ile erkek karışımı edası her işi kolaylıkla yapabileceğimizi gösteriyordu.
Bir arkadaşımıza mezuniyet günü,yüzüne bakıp sonra elinde ki envayi çeşit hiçbiri birbirine benzemeyecek şekilde orijinal gümüş yüzüklerinden birini çıkarıp:
-“Al lütfen bunu sana vermek istiyorum,benden hatıra olarak saklarsın.Beni hatırlarsın”demişti. Oda gümüş takıları seviyor diye sanırım.

O kadar mert ve cömerti ki, bizim zamanımızda öğretmeninden bir şey almak da çok önemli ve çok ama çok değerliydi.
Arkadaşım onu hatırlıyor mu bilmem?
Ama bende derin izleri olan bu güzel ve güçlü kadın Sevgili Serap Hocamı hiç mi hiç unutmadım.
Yaşıyor ise Allah ömür versin aramızdan ayrıldı ise mekanı nur olsun.
O hayatı ile duruşu ile bizlere belki de sadece alabilenlere örnek olan bir şahsiyetti.

Tıpkı;
Bu gün toprağa verilen çok değerli sanatçımız Merhume Ümran Baradan gibi...

Türkan Saylan gibi
Afife Jale gibi
Zübeyde Hanımefendi gibi
Şair Nigar gibi
Nene Hatun gibi
Sabiha Gökçen gibi
Keriman Halis Ece gibi
Müzeyyen İlmiye Çığ gibi
Süreyya Ağaoğlu gibi
Benal Nevzat İstar Arıman gibi
Yıldız Moran Arun gibi
Gibi gibi

Unutulanlar kadar…
Ve
Üzerimizde çok büyük emekleri olan babaannelerimiz,ananelerimiz ve annelerimiz gibi…

Ne zaman gerçek bir yıldız kaysa,
İçim biraz tuhaf olur,
Fark atarak bizlere gerçek anlamda tur bindirmiş olan bu değerli kadınlar bizden birer parçalardır aslında.
Onlarda olan bizde,
Bizde olanlar onlarda var.
Yani yürek meselesi kardeşler.
Gerisi inanın teferruat.

Hiç yorum yok: