Hürriyet

26 Haziran 2010 Cumartesi

AÇ YÜREĞİNİ BİR MERHABA'YA...

Dünyanın tek dili müziktir.
Bir resim galerisinde alkış tutan insanları göremezsiniz
Ama sahne öyle mi?

Bu akşam Cemil Topuzlu Açık Hava Sahnesi önü hınca hınç dolu. Tabiri caizse iğne atsan yere düşmez vaziyet de.
Büfe önü dolu.
Bir adam “önlerden biletim var”diyor. Bir diğer yabancı kaça diyor ?
“Ben 130’a aldım diyor size” adamlar vazgeçiyor.
Bir afiş
“ GEORGE DALARAS VE ONUR KONUĞU ZÜLFÜ LİVANELİ”
Önümden birkaç profesör,sanatçı eğer yanılmıyorsam Aylin geçiyor. Zülfü Bey’in kızı.
Medya da pek göremediğimiz için sanırım saçlarını da kesmiş.
Adamlar, kadınlar konuşuyorlar yunanca anlamıyorum ama bir parmağını göstererek burada olduklarını söylemeye çalışıyor,kapıya doğru giden arkadaşlarına…
Kimi Amerika dan yeni geldim onun haberi olmamıştır diyor.
Kimi “ Vitali anahtarları aldı mı?”diye sesleniyor.
İçeri giriyorum minder kiralama 3 tl.
Tuvalete giriyorum tıklım tıklım bir kadın bozuk parayla kapıyı açmaya çalışıyor ki o tuvalet alafranga tek tuvalet diğerleri alaturka
-Niçin alaturka yapmışlar ki Başbakan bile geldi denetledi halbu ki diyor.
Sorusu cevaplarında gizli.
Bir sandviç 10 tl içecek 5 tl
Neyse yerime kuruluyorum .Önümde bembeyaz saçlı 70 e yakın yaşlarda iki teyze onları kardeş sanıyorum çünkü birinin kolu alçıda.
O halde gelmiş diyorum.
Yanımda anne oğul var. Anne oğluna fıstıklı çikolata veriyor .Çocuk istemiyor.
Onların yanında ya evli ya sevgili ama ne fark eder o anı yaşıyorlar doya doya. Sarmaş dolaş ellerinde kadehler, heryer şarap kokuyor. ( tuttum bu fikri)
Saat 21:10 seyirciler hala girmeye devam ediyorlar ve Yorgo sahneye çıkıyor…
Neden ? diye başlıyor
Sanırım orkestra ve solistleri toplam 14 kişiyi buluyorlar.
Alkış alkış ve yine alkış
İstanbul’a ilk kez gelen Dalaras’a neredeyse tüm açık hava seyircileri eşlik ediyor şarkılarına
Davul,kemençe ve saz gibi değişik bir çalgı ve birçok enstrüman mevcut.
Arkadan istekler yağıyor.
Kimi “melani” diyor kimi sagapo
Yalnız Yunan şarkılarının hepsinde bir sagapo var. Yani sevgi hep geçiyor.
Ne güzel
İstekler sıranla dursun kemençe ve o değişik çalgının pirleri bir döktürüyorlar dünyada az rastlanır şekilde bir sahne performansı.
Show yapıyorlar bir nevi bizim aşıklarımızın atışmaları gibi sürüyor .
Alkışlamaktan kollarlımız kopuyor ama onlar devam
Bravo sesleri yükseliyor…
Önümdeki teyze diğerine çikolata ikram ediyor meğerse orada tanışmışlar. 5 kişiye çikolata dağıtıyor teyzecik tedarikli anlayacağınız.
İstekler devam ediyor teyzeler ve ben oynuyorum
Arka fonda yıldızlar ama orkestrası ile Dalaras öyle bir performans sergiliyor ki Ege de olup kıyıya vuran dalgalar gibi geçiyor şarkıları kulaklarımızdan
Valla sarhoş ediyor bu şarkılar insanı. Üstelik katmerlisinden bende sarhoş olmak istiyorum.
Birden “ Yiğidim aslanım burada yatıyor “çalıyor ardından “Leylim LEY” işte benim arkadaşım,sanatçı mükemmel insan diyerek Zülfü bey’i sahneye davet ediyor Dalaras
Alkış kıyamet.
Her zaman ki kibar üslubu ile Zülfü bey teşekkür ediyor bu konserin ilk ama son olmayacağını söylüyor ve devam ediyorlar.
“Yıkılma Bunları Gördüğün ZamanUmudu Kesipte incinme SakınAç Yüreğini Bir MerhabayaKardeşin Duymaz Eloğlu Duyar”
“İNSAN HAKLARI YAŞASIN” “KARDEŞLİK YAŞASIN” Diyor Sn. Livaneli ve sarılıyor Dalarasa .Yaşasın BARIŞ…
Birçok söylediğini de çok yoğun alkışdan kaçırdım.
Zülfü bey iniyor sahneden tam gaz devam ediyoruz konsere.
Herkes coşmuş herkes ayakta
4 kez ki 4. artık Zülfü bey’inde tekrar sahneye çıkarak alkışlar arasında yer alması ve riacası ile gerçekleşiyor.
Tam 4 kez bis yapıyor DALARAS AÇIK HAVA DA İSTANBUL’DA
Gecenin karanlığında uçuşan martılar bile beyaz beyaz barış ve sevgiden yanalar
Yedikule çalarken veya ne fark eder diğer nameler .
İşte Açıkhava da adeta bir köy düğününde gibiydik kah , kah bir ege sahilinde
İşte müziğin gücü
Ve en önemlisi sevginin önlenemez kuvveti
Ne mutlu bu organizasyonu gerçekleştiren insanlara…
Dalaras ve ekibine
Ve tabiî ki
Sn. Zülfü Livaneli’ye …
Her ne kadar köşesindeki yazılarda son günlerde gelişmekte olan tatsız olaylardan dolayı mutsuz oldugunu ifade etmiş olsa da sanırım bu gece onun tüm yorgunluğunu, mutsuzluğunu yok edip umut ve sevgi olarak tekrar ona dönmüştür.
Yolu sevgiden geçen herkese selam olsun.

Hiç yorum yok: