Hürriyet

24 Aralık 2010 Cuma

Nezakete Lüzum Yok

Bunu ben neden yaşıyorum? Dediğiniz oluyor mu hiç sizlerinde.
Parça parça…
Cımbız cımbız ruhundan sökülürken anılar…
Ne hissediyorsunuz mesela.

Eve geliyorsun talan olmuş gibi kapı duvar
Sana söylenmiş olsa da,fena yahu.
Anlatıyor duvarlar bana çaresizliklerini.
Halı diyor “tutamadım”
Sana şimdi gülerek konuşuyor ya telefonda,
Senin gibi benimde üstüme bastı geçti aslında.

Masa da birkaç anı,
Bir zamanın hatırası da gitmiş,
Biliyorum çok iyi biliyorum.
Bir gün oturacaksın bir deniz kenarına
Sen,elbet de sen.
Avuçlarında kaybolmuş eksik anılarınla,
Yüreğinde, silmiş olduğun zamanında taşıyamadığın tüm sevginle.
Yorgun yılların hesap soracak; bir bir…
.İnan buna.

Dün öylesine,
Eski envanterleri dizerken
O fotoğrafı buldum.
İstemeden hüzünlendim netice ben yaşadım.
Henüz on altısında bir genç kız,
Bir delikanlının evinde verdiği parti de ,
Parası olmadığı için evinden çok değerli bir mermer şamdanı getirebilmiş utana sıkıla.
Erkeğe de şamdan gider mi hiç demiş annesine,
Sonra bilen bilir mecburiyet ve nezaket
Oturunca üstüne biraz mahçubiyet
Oluyor bizim kız

Okul arkadaşları dolmuş
Herkes eğleniyor
Sonra delikanlı kızı dansa davet ediyor
Meğer delikanlı kıza aşıkmış, kızın haberi yok
Çünkü o kardeşinin tiyatrodan rol arkadaşı sadece
Hoşlanabileceğini aklından geçirse de ,böyle sırılsıklam aşk vesaire aklının ucundan geçmiyor.
Oysa delikanlı abayı yakalı,Üsküdar da çok dan bayram namazı olmuş.
Nezaketen davete icabet etmek gerektiği için sadece orada,
Hatta kardeşine demiş ki,
“Ben gelmesem olmaz mı ?”
-Olmaz. Ayıp olur hem seni görmek ve konuşmak istiyor.
Netice davet ve nezaket bir araya geliyor üstüne,delikanlı dansa davet ediyor.
Tam dans ederken, kapı çalındığında arkadaşları olmalı diye ailesi tarafından uyarılan delikanlıyı, ayıp olmasın diye ayakta bekleyecek kadar nezaket gösterip ama taa o zaman bile anlamamış olması gibi.
O gün orada anadan yadigar,
Bir müzik seti konmuştu ;
Doğum günü hatırası
Aylardan güneşli bir şubat öğleden sonrası ve yıllardan 86.
Hayatımın dönüm noktası.

Zaman geçiyor,
Ve insan öğreniyor belki de insan olmamayı.
Ya da olmaması mı gerektiğini
Netice de bana ait hiç olmamış bir şey bile,
Üstelik de gideceğini bile bile.
Geldiğinde o çıplaklık !
Ruhundan cımbızlar koparılıyor
Ve sen hala o nazik kızsan,
Kırılıyor, parçalanıyor ve evinde olup bitenlere bakıyorsun.
Duvarlar söylüyor eve girenleri
Tuvaleti kullananları
Kaç kişi camımın perdesini elledi.
Mesela.

Aman yaw,
Bırak nezaketleri
İş de öyle özel de böyle otobüste şöyle.
Hıyar ol diyesi geliyor insanın bir an kendine,
Kor mu sana.
Çırılçıplak bedenini koymuşsun doktorun önüne hiç korkmadan.

Sonra insan müsaade alır da kendime ait müziklerimi alayım,
Bende vardım orada.
Benim kulaklarım duydu, ellerim alkışladı,gözlerim kapandı.
Belki ruhum o an o müzikle sevişmek istedi.
Neden cımbızlıyorsun
Doğru sende haklısın yaşam eğer tek kişilik yaşanmışsa nereden bileceksin.
Ben ki,
Aldatılmanın damak tadını daha kursağıma getirmeden,
Bir Ferdi Özbeğen gecesi düzenlemiştim,
Sevgililer günü ve doğum günü hatırası.
Oysa ben ne severim süprizleri
Bulamadım bana süprizler tanzim edecekleri…
Nasıl da bilmişim bugünleri
Nezaket işte,
Hiç ses etmemişim
İnsan,nasıl da gözlerine baka baka söylüyor sözleri orada görüyor işte.
Büyüyorsun
Nazik oldukça daha da zor kırılıyor,çok çok inciniyorsun.
Sn.Özbeğen’e imzalatılmış,kendisin de bile bulunmayan
O plak da diyor ki; “ bir şarkımız vardı hatırlar mısın
Duyunca üzülüp ağlamaz mısın
Hani gözlerime bakıp söylerdin”
Ve 86 o saf gelen kandil diyor ki:
“Gün ışığında yola koyuldum
Elimde kandil , gözümde mendil
Vefa arıyorummm
Dost arıyorummm
Şefkat arıyorummm
Aşk Aşk arıyorummm”
Zeki baba diyor ki devamın da:
Vefa uzaklar da kalan bir his
Dost eski şarkılardan bir iz
Şefkat ise bardaki sarışın kız
Dizlerimde derman
Kandilimde yağ bitti.
Bulamadım gitti…
Bulamadım gitti…

Her şeye eyvAllah hayat da
Ama raconu olmalı be güzelim
Bu kadar cımbızlanmaz ki bir insan
Sonra diyorum ki
Ben ne yaptım
Sen saf iyisin kızım mesele bu.
Anlayamadın mı hala…

Giderken ardımdan ne bunlar gelecek,
Ne duyduğum müzikler…
Sadece yaşadıklarım ve içimde kalanlar benle gelecek.
Mesele bu.
Onun için boş ver diyorsun,

Boş ver diyorsun.
Bedenine yazdırmana gerek yok
Elbet de
“Bu da geçer yahu”

Hiç yorum yok: