Hürriyet

17 Mart 2010 Çarşamba

PAŞAM

Büyük insan.
Büyüklük ağzından sarf ettiğin sözler ve sözler neticesinde gerçekleştirebildiklerindir.
Doğru olduguna inandığın düşüncenin ,saplantı olmadan doğruluğunu günü gelmeden ispat edebilmektir.
Herşeyin üstüne katmer katmer bilgi ekleyebilmek
Tüm olanaksızlıklara rağmen sevmeyi unutmamak, gerekirse canını feda edebilmektir.
Peşinden gelenler ile...
Kendi kendime düşünüyordum, birkaçını biliyordum ama araştırdım.
Ve sevdiğim dostlarım ile paylaşıyorum
Nerede bu eserler?
Neden ben bu büyük insanın sadece karga kovalamasını ,rakı muhabettine ,mahkum bırakıldım
Ben bu kitapları okumak istiyorum.
Nutuk dışında neden bize matematik dersinde onun eseri verilmedi.
Belki daha çok severdik.Daha başarılı olurduk
Muhakki o da öyle düşündü kolay olsun,anlaşılabilir ve akılda kalsın.
Ben bu kitapları okumak istiyorum .
Ya sizSiz hiç merak etmiyormusunuz ?
Nutuk
Cumalı Ordugahı
Bölüğün Muharebe Eğitimi
Takımın Muharebe Eğitimi
Taktik ve Tatbikat Gezisi
Vatandaş İçin Medeni Bilgiler
Geometri
Subay ve Komutan İle Konuşmalar

Bunları yazmış.
Bizler için yazmış.
Şiirler yazmış
Savaşçı yanında aynı zamanda duygu dolu bir insan yüce deha...
Anıtkabir Derneği araştırma yapmış:
Okuduğu kitapların toplamı : 3 997
1741 Çankaya Köşk'ünde
2151 Anıtkabir
102 İÜ Kütüphanesi
3 Samsun Gazi Halk Kütüphanesi
Bunlar elle görünen ve bilinenler.
Ansiklopedi ciltleri,dergiler,haritalar, atlas ve nota albümleri bunun dışında.
Düşünün
Düşünün beynin büyüklüğünü
Okuduğunu sindirip anlatabilmeyi .

Okuduğu kitaplardan sadece altını çizdikleri bölümler 12 BİN SAYFA !!!
"Vatandaş İçin Medeni Bilgiler " kitabı.
Mesela bazı vatandaşlarımız için kılavuz olabilirdi çünkü zaman içerisinde ;insan olanlar,insan kılığında olanları görünce hayrete düşüyorlar.
Nasıl olabilir diyorlar
Misal ben bu hafta sonu taksim ışıklarda elleri ile biribirinin omuzuna tutunmuş ışıklardan karşıya geçmeye çalışan 2 görme engelliye yardım etmeye çalışırken; otobüse binmeye çalışan biri kadın 2 kişi ,engelli beylerin bastonlarına çarpıp kızar bakışlarla neredeyse önüne baksana diyecek halde onlarla göz göze geldiğimde.
Evet, tam o anda dediğim gibi
Bunlar nasıl oluyor ?
Oluyor zira bazı insanlara el kitabı. Yaşam kılavuzu ölene dek gerekiyor.Bizde her daim eğitelim kendimizi.
Büyük Paşa'mızın okumuş olduğu kitaplardan ;yapılmış olan araştırmalardan altı çizili bir kısmı size aktarıyorum :Roger Bacon ın kitabından :"dört büyük bilgisizlik kaynağı şunlardır :
BASKIYA BOYUN EĞMEK
ESKİ TÖRELER
CAHİL HALKIN NE DİYECEĞİNİ DÜŞÜNMEK
EĞİTİME VE ÖĞRETİME ENGEL OLAN BÜYÜKLENMEK VE BOŞ GURURUMUZ"
Ne diyim Allah onun yolundan bizi ayırmasın

Hiç yorum yok: